Inwentaryzacja Azbestu – dla właścicieli posiadających azbest na nieruchomości

Zgodnie z § 10 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań  w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, obowiązkiem właścicieli i zarządców przy użytkowaniu obiektów, urządzeń instalacji i innych miejsc zawierających azbest jest dokonywanie corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.

Termin zakończenia usuwania azbestu na terytorium Polski określono na rok 2032.

Wykorzystujący wyroby azbestowe sporządza informację o wyrobach zawierających azbest w dwóch egzemplarzach:

·         osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają informację odpowiednio Burmistrzowi Czarnej Wody;

·         pozostałe podmioty (np. przedsiębiorcy) przedkładają informację w formie pisemnej Marszałkowi Województwa Pomorskiego.

Drugi egzemplarz należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.

Uaktualnioną informację należy składać corocznie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy, aż do zaprzestania użytkowania wyrobu i jego usunięcia. 

Informację na temat wyrobów zawierających azbest (wzór w załączeniu) można:

·         złożyć osobiście w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Czarnej Wodzie,

·         przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Czarnej Wodzie, ul. Mickiewicza 7, 83-262 Czarna Woda,

·         przesłać drogą elektroniczną na adres: srodowisko@czarna-woda.pl

Do pobrania

Zobacz również: