Wnioski o dotacje dotyczące usuwania azbestu

Burmistrz Czarnej Wody, na podstawie Uchwały nr XI/77/2025 Rady Miejskiej w Czarnej Wodzie z dnia 14 kwietnia 2025 r., informuje, że od 1 lipca 2025 roku będzie można składać wnioski na dotację o dofinansowanie zadań z terenu gminy związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest.

Kto może wystąpić z wnioskiem:

   - osoby fizyczne,

   - wspólnoty mieszkaniowe,

   - osoby prawne,

   - przedsiębiorcy.

  Wysokość dotacji:

1. Demontaż, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest.

60% kosztów demontażu, transportu i utylizacji wyrobów zawierających azbest lecz nie więcej niż 6.000,00 zł,

2. Transport i utylizacja składowanych wyrobów zawierających azbest.

60 % kosztów transportu i utylizacji wyrobów zawierających azbest, lecz nie więcej niż 3.000,00 zł

  Do wniosku o demontaż , transport i utylizację wyrobów zawierających azbest lub do wniosku o transport i utylizację wyrobów zawierających azbest należy dołączyć:

-Kserokopię aktualnego dokumentu (nie starszy niż 3 miesiące) potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości, z której będą usuwane wyroby zawierające azbest.

-Wypełnioną ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest.

-Wypełnioną informacje o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania 

-W przypadku nieruchomości stanowiących wspólność własną  -pisemną zgodę wszystkich współwłaścicieli , a w przypadku wspólnot mieszkaniowych- uchwały wspólnoty mieszkaniowej- uchwałę wspólnoty mieszkaniowej w sprawie wyrażania zgody na realizację zadania.

-Kolorową dokumentację fotograficzną wyrobów zawierających azbest obrazujących ich aktualny stan (przed rozpoczęciem prac).

  Należy pamiętać, że Wykonawca przed przystąpieniem do prac  ma obowiązek przedłożyć właścicielowi  następujące  kopie dokumentów potwierdzających uprawnienie Wykonawcy do wykonywania działalności związanej z usuwaniem wyrobów niebezpiecznych zawierających azbestoraz dokument potwierdzający zgłoszenie zamiaru przeprowadzenia prac polegających na zabezpieczaniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemuinspektorowi sanitarnemu – zgodnie z § 6 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 ze zm.).

 

Dotacja nie może zostać udzielona, jeśli wniosek został złożony po wykonaniu zadania.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Wnioski należy składać do dnia:  od 1 lipca do 31 lipca 2025 roku.

Termin rozpatrzenia wniosków:  30 września 2025 roku

Wnioski można składać:

- osobiście w sekretariacie Urzędu Miasta Czarna Woda, w godzinach pracy urzędu miejskiego,

- drogą pocztową na adres ul. Mickiewicza 7, 83-262 Czarna Woda

- mailowo: urząd@czarna-woda.pl 

Link do uchwały:  https://www.prawomiejscowe.pl/UrzadMiejskiwCzarnejWodzie/document/1178051/Uchwala-XI_77_2025

 

W załącznikach znajdują się dokumenty potrzebne do złożenia wniosku.

Załącznik nr 1  wniosek o przyznanie dotacji na usuwanie wyrobów zawierających azbest

Załącznik nr 2 ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest

Załącznik nr 3 informacja o wyrobach zwierających azbest

Do pobrania

Zobacz również: