
W ramach Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pn. „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”, realizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku, Gmina Czarna Woda otrzymała na podstawie umowy dotacji nr WFOŚ/D/I-16/2137/2023/AZBEST-2022 dotację na dofinansowanie zadania pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Czarna Woda (edycja 2023)”.
W ramach zrealizowanego zadania wykonano prace związane z usuwaniem i unieszkodliwianiem azbestu, tj. demontaż, transport i unieszkodliwienie z terenu dwóch nieruchomości oraz transport i unieszkodliwienie z terenu dwóch nieruchomości zlokalizowanych w obrębie naszej gminy. Usunięto łącznie ok. 770 m² płyt azbestowo-cementowych (tzw. eternit).
Efekt rzeczowy i ekologiczny został osiągnięty w ilości 9,65 Mg azbestu, który trafił na uprawnione składowiska odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
Kwota dofinansowania w formie dotacji WFOŚiGW w Gdańsku i NFOŚiGW wyniosła: 1725,00 zł co stanowi 39,99 % kosztów kwalifikowanych zadania.
Koszt kwalifikowany zadania wyniósł: 4314,00 zł.